Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA ma plan na rozładowanie korków przy bramkach do poboru opłat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
01-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA ma plan na rozładowanie korków przy bramkach do poboru opłat
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zaradzić kolejkom, jakie tworzą się na Placach Poboru Opłat w okresie wakacyjnym. Opracowała projekt, który uwzględnia zmienność modelu ruchu w zależności od pory dnia i pozwoli przekierować część ruchu na pasy przeznaczone dla posiadaczy viaAUTO.

Zmiany dotyczą autostrady A4 Wrocław – Sośnica oraz A2 Konin – Stryków. W przypadku wzrostu natężenia ruchu i realnego ryzyka powstania zatoru, pas wydzielony dla pojazdów wyposażonych w urządzenie viaAUTO będzie z odpowiednim wyprzedzeniem udostępniany dla manualnego poboru opłat.

W sytuacjach awaryjnych pracownicy punktów poboru opłat będą w trybie przyspieszonym wydawać bilety prekodowane kierowcom, którzy uiszczają opłatę w sposób manualny. Ponadto, na znakach zmiennej treści będą pojawiać się informacje o tworzącym się zatorze. Będzie można też uzyskać informację o możliwości wcześniejszego zjazdu z autostrady na węzłach i pokonania danej trasy drogami alternatywnymi.

Rozwiązania zaproponowane przez GDDKiA przyjął na odcinku koncesyjnym A1 z Gdańska do Torunia operator GCT. Gdy będzie to możliwe, pracownicy będą ręcznie wydawać kierowcom bilety wjazdowe. Pojawiły się już dodatkowe informacje dla kierowców o wysokości opłat za dany odcinek.

GDDKiA przypomina, że obecnie toczą się prace związane z opracowaniem koncepcji wdrożenia Zintegrowanego Systemu Poboru Opłat. Jednym z podstawowych założeń systemu jest zmiana manualnego sposobu poboru opłat od samochodów lekkich na taki, który pozwoli zapewnić płynność ruchu i brak zatorów.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5